söndag 20 december 2009

Vecka 51


Nu har vintern kommit till stan med snö och kyla. Det började i tisdags och har sedan dess kommit ca 2 dm snö och det har även varit minusgrader sedan dess som mest ca -11 grader så nu får lilleman uppleva sin första vinter. Mamma började med att ta fram pulkan i onsdags så lilleman skulle få en chans att prova och han gillade den skarpt, även utan snö.

Mamma funderar på om lilleman ska bli "datanörd" som pappa, han visar iaf stort intresse för datatillbehör såsom mamma datamus eller är det elektriker han ska blir som är så intresserad av sladdar.
Mattläggare kan ju vara ett annat yrkesval...

Här provar vi iaf pulkan ute i snön för första gången och han gillade den skarp, det var superkul att åka pulka. Desto tråkigare var det dock att ta på sig alla varma kläder så mamma fick ta en kamp med lilleman där hon tyvärr förlorade kampen om varma termovantar på lilleman så han fick istället ha händerna innanför overallen, men de var kalla när vi kom tillbaka från promenaden.

Lite slagsida när man är trött och åker pulka men man kan ju inte alltid var pigg.

Idag söndag har vi varit hos mormor på lilljul och det var kul men så uttröttande att lilleman var supertrött vid julklappsutdelningen så mamma fick ta hand om öppnadet av klapparna medan lillen mest statt och var lite gnällig men återhämtade sig efter en liten lur. Han fick massa fina saker bland annat två böcker, tre pyjamasar, ett pussel och en vattenleksak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar