fredag 30 oktober 2009

Fredagen 30/10

Så har nästan ytterligare en vecka passerat och lilleman blev 8 månader i onsdags, det firade vi med att besöka bvc och väga och mäta oss och nu är lilleman 75 cm lång och väger 9 470 g med plasthelikopter för han satt inte still annars. En stor kille som enligt bvc's kurvor är lika lång som en 10 månaders bebis. Mamma passade på att vaccinera sig mot influensan när vi ändå var där och de hade en spruta över.

Veckan har varit ganska lugn då lilleman har sovit som en kratta med början söndag natten. Då var lilleman vaken mellan 1 till 2.20 då mamma gav upp och gav honom lite välling så somnade han om i sin säng. Så måndagen tog vi det lugnt på förmiddagen och sen en promenad ner till biblioteket och sen träffade vi pappa och tog en fika och en snabb sväng på stan. Måndag natten var ungefär lika som natten innan men lilleman fick sova mellan mamma och pappa. På tisdagen jobbade mamma lite på förmiddagen och sen tog vi det lite lugnt på eftermiddagen innan vi skjutsade ner pappa till stan och själva åkte en sväng till Babyproffsen och Willys och kom hem med en mycket trött lilleman.

I onsdags hade vi bvc som enda punkt på agendan och trots det vackra höstvädret så kom vi inte ut på promenad på eftermiddagen då mamma var för trött efter lillemans dåliga sömn då han vaknar ungefär 1 gång i timmen på natten så hon tog en tupplur med lilleman. Lika illa natten till torsdagen då han dessutom började blir förkyld och snuvig samt att vi upptäckte vad som nog orsakade de dåliga nätterna, första TANDEN på gång. Så då blev det att vara hemma och pyssla lite hela torsdagen så lilleman fick sova på dagen åtminstone, han var supertrött vid 18-tiden så då fick han gröt och vi la oss för att mysa och lite senare fick han välling och strax därefter så bröt helvetet lös när lilleman inte vill ligga ner utan bara skrek, till slut när vi försökte ge honom lite panodil så kräktes han upp alla mat så det blev ett bad och ren pyjamas sen kom att till ro lite men vaknade var 10:e minut först och sen minst en gång i timmen och gnällde och så vi fick ge honom nappen och buffa lite så han somna om, mycket trött mamma och pappa.

Fredagen var det dock full rulle trots jobbig natt då mamma och lilleman var och hälsa på hos mormor mitt på dagen och sen storhandling på Maxi med faster Sussie. Sen blev det en lugn kväll då lilleman hittills bara vaknat och gnällt två gånger på tre timmar så vi får väl se hur natten blir, vi hoppas på bättring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar