tisdag 22 september 2009

Tisdagen 22/9

Vi har mest tagit det lugnt den senaste vecka, mamma har varit lite förkyld och lilleman har känt av det också. Just nu ligger han bredvid mig i sängen och leker med sin ank-speldosa, det intressantaste verkar vara lappen som sitter på så lite roar ett barn.

Lilleman växer och mår bra, han har börjat sova lite bättre och vi försöker få honom att sova i sin egen säng hela nätterna men lyckas inte alltid. Han sover alltid första delen i sin säng iaf och nu har han börjat äta vid 1-2-tiden och sen en gång vid 6-tiden så vi får sova lite mer. Annars ska maten var så puread som det går, idag försökte mamma med en 6-månaders burk där det var små bitar av pasta men det gillades inte. Vi försökte även med lite plockmat men då ser lilleman ut som mamma försöker förgifta honom och han får kräkreflexer så det blir att fortsätta med 4 och 5-månadersburkarna lite till, för mammas egen mat är så där för den är ju lite fastare i konsistensen.

Idag ska vi hämta lillemans nya bilstol och jag tror att han kommer att tycka att det är skönt med ny stol för han tycker att babyskyddet är lite för trångt med bältet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar