torsdag 6 augusti 2009

Tisdagen 4/8

Idag har vi varit på Bvc för 5 månaders kontroll och vaccination och allt såg bra ut. Han var en superglad bebis när vi kom dit och skrattade högt åt sköterskan vilket han inte brukar göra. Barnsköterskan tyckte han såg ut att må bra och hängde med mycket bra, både motoriskt och med blicken. Hon tyckte hans medvetna blick verkade äldre än 5 månader. Han har stannat upp lite i sin tillväxt och väger nu 8 080 g och är 69,7 cm lång så han är fortfarande väldigt stor för sin ålder. Vi har fått börja lite smått med storlek 74 (6-9 månader) dock är vissa av byxorna väldigt stora men en del bodysar i storlek 68 är svåra att knäppa i grenen. Vaccineringen gick bra, han grät vid första sprutan men det gick över direkt och mera gråt vid andra sprutan som tog lite längre tid att gå över men han skrattade och var glad när vi gick därifrån.

Efter Bvc besöket var vi och hälsade på mormor och mamma fick lunch där sedan var vi ute en promenad och trodde att Viggo skulle somna men det var mest gnäll pga trötthet och så somnade han typ 5 minuter innan vi var tillbaka men vaknade givetvis när vi försökte lägga över honom i sängen. Sedan blev det en lugn eftermiddag och kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar