Nu blev Viggo 10 veckor i lördags och han växer så det knakar. Han fortsatte att vara lite kinkig den första tiden och gick inte upp i vikt som han skulle så BVC föreslog att vi skulle komplettera med ersättning vilket vi började med den 19 mars och det blev en helt annan grabb som nu inte kinkade och han sov bättre än tidigare. Så vi har fortsatt med kombinaitonen ammning och ersättning vilket ger mamma lite mer frihet.
När vi var på två månaders kontrollen hos läkaren den 28:e april så vägde han 5205 g och var 60,5 cm så han har gått upp ca 2,1 kg och vuxit 10,5 cm på 8 veckor, snacka om växtvärk. Och så ska ni veta att han gick upp 1,5 kg den sista månaden så vi får väl se om det fortsätter för då blir han en väldigt stor grabb.
Annars lunkar det på här hemma, vi försöker komma ut på en promenad varje dag men det är inte alltid som man lyckas med det för det gäller att kominera det med när han är mätt och belåten och samtidigt ska mamma vara klar så hon kan gå ut och det är inte så ofta det sammanträffar.
Nu börjar han vara med på ett helt annat sätt. Man ser att han fäster blicken på saker och mönster och han skrattar och tycker livet är kul för det mesta, men han blir superhugrig på två sekunder. Ena sekunden sover han för att i nästa sekund gallskrika efter mat och ska man då fixa ersättning så kan det ta några minuter då han blir helt hysterisk.
Han har sina dagar när han är på minder bra humör men det har väl alla barn och mamma misstänker att de sammanfaller med att han har tillväxtperioder för det rör sig oftast bara om någon kväll eller dag. Dock får mamma inte så mycket gjort här hemma som hon hoppats på då killen ofta vill vara nära sin mamma för att vara nöjd och glad men man får väl vara glad över att man har någon som älskar en så mycket och gärna vill ha en nära :-)
Nu ska jag försöka skriva lite kontiunerligt och lägga in bilder så ni som vill kan följa vårt liv här hemma.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar