I natt har Viggo strulat lite och inte velat sova lika mycket som sin mamma utan vaknat ett par gånger och velat äta så mamma var lite trött i morse när klockan ringde men det var bara att släpa sig upp ur sängen då vi hade en tid på BVC på förmiddagen. Det gick dock ganska lätt att fixa i ordning oss så vi var faktiskt bara några minuter sena till vårt möte.
Viggo växter så det knakar, nu väger han 6230 g och är 64 cm lång. Han har alltså fördubblat sin vikt på 3 månader och växt 14 cm. Snacka om snabb tillväxt men BVC-sköterska är så nöjd med honom. Denna gången pratade vi lite om pureer och vad man ska tänka på när vi börjar med smakportioner till honom och så fick vi en liten broschyr. Sedan var det dags för sprutorna och Viggo började kinka lite redan innan då han började blir hungrig igen och inte blev det bättre av att han fick sprutorna, den första var det väl bara lite skrik men den andra så var det gallskrik. Mamma fick gå ut i väntrummet och fixa lite mat innan vi kunde gå hem sedan somnade Pumba så gott i vagnen och sov där utanför när mamma lagade lunch till sig och hon hann även äta maten innan han vaknade och var hungrig igen. Men det var kortvarigt för han somnade igen i mammas säng och det gjorde mamma också.
Mamma var dock tvungen att väcka Viggo innan han sovit färdigt för vi skulle hämta brorsan till träningen, dock gick det inte så bra då Viggo var superhungrig igen men kusinerna räddade situationen då mamma kunde lämna honom där och de kunde fixa matningen så hämtade mamma honom lite senare. Kusin Marica åkte på att byta en bajsblöja och gjorde det med bravur även om hon var nära att kräkas.
På kvällen var Viggo och mamma en sväng på stan då det var marknadsafton med uppträdande i Hörsalsaparken. Det jobbigaste var att hitta en parkering för Vårruset skulle strax börja när vi kom ner till stan så halva stan var avstängd och det var svårt att komma åt de stora parkeringarna men till slut hittade vi en plats att ställa oss på. Viggo fick mat på McDonald men inget HappyMeal, det får vänta ett tag.
Även ikväll somnade han strax efter kl. 21, nu känns det som det börjar bli en rutin för honom att somna vid den tiden. Får se hur natten går.
torsdag 28 maj 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar