torsdag 28 maj 2009

Onsdag 27/5

Viggo tränar på att lyfta huvudet när han ligger på mage och det går bara bra ibland

Mamma blev väckt kl 8 av att det kom folk som skulle miljöanpassa toaletterna och kranarna i lägenheten. Viggo däremot sov vidare i en halvtimme så där lagom så de hade gått och mamma hade börjat fixa lite frukost till sig som det inte blev något av med på ett tag.

Natten var helt ok även om Viggo har börjat vakna mer under nätterna. Han har tidigre bara vaknat en gång på natten och en gång tidig morgon men nu har han under några nätter vaknat en extra gång och ätit. Det kan ju vara så att han är inne i en utvecklingsfas och att det är därför som han är lite gnällig och inte vill sov samt att han då vill äta lite oftare och mer. Annars funderar mamma på om han börjar få tänder för han tuggar väldigt gärna på sin hand och när mamma tittade på hans underkäke så ser man två små kullar som kan vara början till tänder men det kan har funnits där hela tiden för mamma har inte kollat tidigare.

Annars har dagen varit lite gnällig. Viggo vaknade vid halv nio och fick då ny blöja och kläder samt lite mat sedan var han vaken ett tag men började gnälla och ville inte vara med på något trots att han var supertrött så mamma fick bära runt honom i Babybjörnselen så sov han gott men hon fick lite ont i ryggen efter en timme och la då ner honom på sängen med sele och allt och hoppades på att hinna med en dusch men inte. Det blev mat till Viggo innan duschen men han skötte sig riktigt bra på en handduk i badrummet under babygymet när mamma duschade och Viggo tog tag i handtaget på babygymet för först gången idag. Sedan blev det gnälligt igen så det var bara att sätta på sig selen igen och gå runt tills han somnade då var även mamma trött så hon somnade sittande i soffan och vaknade av att mormor ringde för vi skulle på besök till henne.

Vi besökte mormor i hennes nya lägenhet och givetvis sov Viggo när vi kom dit som han brukar göra när vi träffar mormor men vaknade efter ett tag så mormor fick mata honom och sedan visade han sig från sin bästa sida ochvar glad och låg och pratade med mormor ett bra tag.

Även denna kväll somnade Viggo strax efter nio så mamma hann med något, men vaknade igen vid elvatiden och var superhungrig men somande lätt om efter att ha ätit 160 ml ersättning, han är ganska stor i maten ibland. Det ska bli roligt att se vad han har gått upp när vi ska till BVC imorgon, mamma försökte kolla hemma genom att väga sig själv först och sedan både sig själv och Viggo och i så fall ska han nu väga 6,4 kg så vi får väl se imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar