En lugn natt med bara en matning förutom när jag gick och la mig men enganska tidig morgon då Viggo vaknade vid halv sju och ville ha mat och var sedan superpigg och glad och låg bredvid en trött mamma och sprattlade och pratade. Mamma försökte få honom att somna om efter ett tag då hon märkte att han var trött men icke sa nicke. Först vid 10.40 så somnade han för att vakna 30 minuter senare och vägra somna om fast mamma kunde se att han var trött. Han somande först vid halv tre när mamma och Viggo åkte iväg i bilen för att handla och då sov han. Han sov genom hela handlingen på Willys och säkert en timme efteråt i sitt babyskydd på golvet i köket så mamma kunde fixa lite mat inför besöket senare på dan. Han vaknade först när mamma försökte klippa naglarna på honom så hon hann bara med den högra och inte särskilt bra.
Sedan blev det lite mat och mamma hann prata med pappa som ringde från USA innan vi fick besök av Titti och Ulle och Viggo fick en fin skallra i form av en ko som mua när man tryckte den på magen av Titti och en fin bil där bollar flög i luften när man körde med den av Ulle. Viggo skötte sig ganska bra när de var här men var lite grinig och ville bara ligga på mamma och sova, då fungerade det bra.
Även denna kvällen somnade Viggo strax efter nio utan problem och vaknade först vid halv två och ville ha mer mat.
Man märker nu att Viggo hänger med lite mer med blicken och han har börjat jollra ganska mycket och flörtar med ett stort leende ibland så det kan vara svårt att vara sur på honom när han är vaken och pigg kl 4 på morgonen. Dock har han inte skrattat än men det är nog inte långt borta.
torsdag 28 maj 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar