Det blev en lugn morgon eftersom vi skulle iväg på eftermiddagen. Viggo vaknade som vanligt ganska tidigt och var pigg och glad och sov inte nämvärt förrän vi var på väg till BVC då han givetvis somnade i vagnen och sov som en stock tills mamma var tvungen att ta av honom kläderna så vi kunde väga och mäta honom, men han var iaf glad när han vaknade. Idag vid 10 veckor + 4 dgr så vägde han 5 730 g och var 62 cm lång, hade alltså gått upp 525 g på två veckor och växt 1,5 cm. Man ser att han lägger på sig lite vikt nu, det börjar bli runda kinder och lite mulligare lår men än så är det bara sött och jag antar att han brås på mamma som var likadan,m en liten tjockis tills hon började att gå.
torsdag 14 maj 2009
Onsdag 13/5
Sedan var vi och hälsade på hos mormor och träffade även moster och vi uppförde oss superbra, sov givetvis när vi kom dit eftersom vi varit mycket vakna på dan. Men han var i alla fall vaken en stund, somnade om igen när han fick mat av moster.
Sedan blev det en tidig kväll och Viggo sov från 21.30 till 02.30 i sin egen säng så mamma fick lite välbehövlig vila då hon var helt slut på kvällen.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar