En lite jobbig natt men mycket vaken tid, typiskt när man ska iväg på morgonen och inte får sov ut. Viggo somnade vid 22-tiden och vakande sedan vid 1-tiden för att äta och igen vid tre/halv fyra och då var han vaken och pigg och glad med sprattlande ben och armar till klockan var kvart över fyra för att vakna igen vid halv sex även denna gång lika pigg. Sedan vaknade han igen vid åtta-tiden när mamma tänk gå upp så hon hann duscha innan hon skulle iväg. Givetvis så somnade mamma om och vaknade lite sent så det blev en snabb dusch och iordningställande av lilleman då mamma först skulle förbi Lambohov och köpa en Babybjörnsele av en tjej där och sedan skulle ner på stan i Linköping för att träffa några av sina gamla arbetskamrater för en lunch men vi var bara några minuter sena.
Tyvärr så kunde bara två av fyra men vi som kom men vi hade trevligt och Viggo sov så mamma fick äta lunch i lugn och ro sedan väckte mamma Viggo så tjejerna fick se honom ordentligt och hålla honom och så han fick äta lite innan vi skulle vidare då mamma var lite sugen på att ta en titt på Ikea då hon inhandlade lite saker till lillman såsom några fina skallror och en back att lägga hans saker i. Vi hann även med ett besök på Kappahl som resulterade i en jacka på rea till lilleman.
Sedan var vi en kort sväng hemma och fixade lite nytt käk till lilleman för att sedan ta ett snabbt besök på klubben och sedan vidare till Trädgårn för att träffa mamma kompisar. Soligt och fint väder och trevligt sällskap. Lilleman skötte sig bra, var bara lite gnällig när han ville ha mer mat. Han är ett riktigt matvrak, vet inte vem han brås på...
Vi var väl hemma vid halv nio och då var det blöjbyte och pyamas på och sedan lägga sig i sängen och mysa lite och äta lite och så slocknade Viggo strax efter nio så mamma fick lite tid att fixa med annat här hemma och han sov gott tills mamma kröp i säng vid halv ett då han vakna och ville ha mat igen.
onsdag 27 maj 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar