fredag 22 maj 2009

Fredagen 22/5

Idag har vi varit i Åby och fikat hos Titti och Pumba skötte sig bra. Han låg mestadels på en filt på köksbordet och var nöjd tills det började bli dags att åka hem då började han gnälla och gny lite men det var nog bara för han var trött för han somnade nästan innan vi åkt ifrån Titti.

Vi tog sedan en sväng till Maxi för att kolla in de nya affärerna vilket vi inte var ensamma om så det var tur att vi hittade en parkering. Mamma köpte fyra nya bodysar till Pumba och två snygga solhattar.

Sedan hämtade vi storebror och hans kompis så storebror fick träna lite Kenpo och kompisen kollade på.

Sedan bar det av hemåt för lite mys i sängen innan mamma vid niotiden fick för sig att göra natt för lilleman och prova babymassage som hon hört så mycket gott om. Hon hade hittat en affisch från Libro med instruktioner och hade hört att det skulle vara så mysigt och en bra rutin innan sänggång. Igår provade hon lite sporadiskt igår och det gick bra. Idag körde vi lite mer efter affischen med Alpnärings olja och Pumba verkade nöjd och glad tills mamma tagit på honom blöjan och masserade lite på fötterna men han är ju lite kittlig. När sedan mamma skulle ta på honom pyjamasen och då bröt helvetet lös och han började skrika, helt hysteriskt. Då brukar det hjälpa om man tar upp honom och bär honom när men icke så vi gick upp i sängen och provade att amma och då lugnade han ner sig lite men började snart igen så mamma trodde att han var hungrig och gick ner och fixat mat men han åt bara lite och skrek sen igen, hysteriskt inte alls likt honom och det var inget hungerskrik. Så mamma blev orolig för att han var allergiskt mot oljan hon använt men det var inte första gången. Även hon blev lite hysterisk och grät sedan fick hon honom äntligen att lugn ner sig lite genom att bära honom väldigt nära (mage mot mage) och gunga honom. Försökte lägga sig ned med honom på magen men det fungerade inte så till sist tog hon på sig Babybjörnselen och gick här hemma och gunga och då somnade han i sängen men mamma var superorolig och kollade till honom med jämna mellanrum. Kan vara så att det blev för mycket intryck och beröring efter vår dag långa dag borta. Mamma var på väg att ringa faster och be henne komma och skjutsa oss till sjukhuset om han inte slutat för han brukar inte skrika så men allt löste sig till sist.

2 kommentarer:

  1. Pappa sitter i Hollywood just nu och kan inte riktigt hjälpa till när lilleman blir arg.

    Saknar er massor.

    Älskar er alla.
    Ses på lördag...

    SvaraRadera
  2. Det kommer nog mer sånt där du kan få ta större ansvar

    SvaraRadera