torsdag 9 juli 2009

Onsdagen 8/7

Här är en glad skit som sovit väldigt dåligt även i natt och hållit mamma och pappa vakna i omgångar. Han somnade vid 9-tiden och vid halv tolv gav mamma upp och bar över honom i vår säng då hon fick gå upp ungefär var 20 minut och buffa på honom så han somnade om. Sedan åt han vid 12-tiden och vid 2-tiden och vid 5-tiden och däremellan så var han halvvaken och gnällde. Men även denna gång så fick han inte i sig någon gröt igår kväll så det kan bero på det eller på tillväxt.

Annars var vi glada under dagen och kunde till och med tänka oss att ligga lite på mage. Han vänder sig ganska ofta till mage och gnäller sedan så någon får komma och vända tillbaka honom till rygg för det har han inte riktigt kommit underfund med hur man gör. Det märks nu att han är mer nyanserad i sitt jollrande och idag har han pratat betydligt mer än på sista tiden.

Här ville vi bara visa att vi kan sitta ganska bra i soffan om vi bara får lite stöd. Nu märker man att han vill vara med mycket mer och han sitter gärna i sin höga barnstol när vi äter så han kan se vad vi gör. Han gillar inte att inte få vara med då blir det gnäll.

På kvällen åkte vi ut en sväng till Doris på landet för att ta en fika, sedan blev det handling på Maxi med en snäll och glad Viggo. Mamma och pappa hann också med att klippa sig hos moster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar