Idag blir Viggo fem månader och det har hänt en hel del under den tiden. Nu hänger han med och man ser att han är väldigt medveten om omgiviningen. Han klarar av att greppa saker och vill gärna stoppa allt i munnen och framförallt sina händer som är där jämt. Han har börjat med smakportioner och äter gröt morgon och kväll, han är oftast matglad men det funkar bättre med att pappa matar än mamma.
I natt var han dock inte så roligt då han fick för sig att vara vaken mellan halv fyra och fem, först när mamma tog honom i babybjörnselen och ställde sig och gungade lite så kom han till ro men vaknade givetvis när hon la ner honom men somnade då om med lite mat.
Idag var det även dags att åka hem. Vi gav oss av strax efter elva och Viggo somnade inom fem minuter och så sov han ganska länge och var nöjd fram till Iggesund där han inte ville vara med längre så det var tur att vi ändå hade tänkt äta ganska snart för så fort han fick komma ur babyskyddet så gick det bra. Han skötte sig bra resten av vägen sov lite men var vaken den största delen och läste bok tillsammans med mamma och favoriten var traktorboken så man se att könsroller etableras tidigt. Vi var hemma strax efter 20 så det blev sängen ganska snabbt.
torsdag 30 juli 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar